اگر بخواهیم منطقه مابین استان گلستان و مازندران را نام ببریم، بایستی به کوه های هزار جریب اشاره کنیم. کوه های سرسبز و دیدنی که در میان بخش های شهری مانند بهشهر، نکا، ساری و سوادکوه قرار گرفته است. اما اگر دقیق تر بخواهیم به این موضوع دقت کنیم بایستی منطقه گردشگری و پر بازدید آن را، مربوط به شهر بهشهر بدانیم. دو منطقه دو دانگه و چهاردانگه در هزار جریب تشکیل دهنده تمام هزار جریب است. همچنین یکی از دلایل مطرح بودن این منطقه حتی برای عاشقان محیط زیست، منطقه شکار ممنوع هزار جریب است.

  • مسیر دسترسی: بهترین مسیر، مسیر بهشهر است که بایستی از این شهر و از بهشت فاطمه و علی تپه بگذرید. منطقه ای به نام پاسند را رد کنید و در نهایت وارد جاده ۱۸ کیلومتری پاسند شوید. این جاده ماسه ای بوده بنابراین در هنگام باران و مرطوب بودن زمین، با ماشین شخصی بهتر است وارد این مسیر نشوید یا از ماشین های شاسی بلند استفاده کنید.

ماسوله

فریدون کنار شهر ساحلی شمالی

از شهرهای کناره ساحل خزر است که در میان شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمود آباد قرار گرفته است. این شهر هم از جمله شهرهای مازندران است که در میان بهترین مناطق شمال کشور نامش را خواهید شنید. این شهر با ساحل ماسه ای به امتداد ۱۰ کیلومتری که دارد از قدیم الایام مکانی برای تفریح بوده و هم اکنون به خاطر محیط زیست درنای مشهور سیبری به نام امید مشهورتر شده است. منطقه های تاریخی و قدیمی شهر به نام های دامگاه پرندگان ازباران و سوته پل دیدن دارند. زمین های شالیزاری منطقه به همراه بازار بزرگ ماهی فروشان، باغ پرندگان و پارک های جنگلی مانند زاهدکلا و سوته از دیدنی های فریدون کنار هستند.

جدای از مناطق دیدنی شهر، تالاب فریدون کنار ارزش زیست محیطی بسیار بالایی داشته و همه ساله میزبان پرندگان مهاجر مختلفی است. این تالاب با قوهای وحشی زیباتر از همیشه می شود.

https://www.pinterest.com/pin/836895543256476946/

  • مسیر دسترسی: جاده فیرزوکوه به سمت آمل را طی نمایید. از سمت جاده محمود آباد ورودی بیشه کلا بروید تا در نهایت به فریدون کنار برسید.

فریدون-کنار-بهترین مناطق شمال

آلاشت، بهترین جاهای دیدنی مازندران

از طبیعت هایی است که شما را وارد رویا می کند. منطقه ای کوهستانی، سرسبز در فصل های گرم سال و برفی در فصل های سرد سال بوده که در منطقه سوادکوه مازندران قرار گرفته است. خود کلمه آلاشت به معنی آشیانه عقاب بوده که به دلیل بلندی این منطقه به آن گفته می شود. روستای آلاشت هم یکی از زیباترین روستاهای شمالی ایران بوده که گردشگرانی که از آن دیدن کرده اند قطعا نام آن را در میان بهترین مناطق شمال قرار گرفته اند. از مکان های دیدنی این منطقه، رصدخانه آن است. آبشارها و غارهای جذابی مانند سرخ غار نیز در نزدیکی این جاذبه وجود دارند. اگر به آلاشت سفر کردید از محله های مختلف آن حتما دیدن کنید.

https://www.pinterest.com/pin/836895543256357033/

  • مسیر دسترسی: مسیر آلاشت از سمت تهران از جاده فیروزکوه می گذرد. بعد از شهر پل سفید دو راهی آلاشت را وارد شوید. جاده سمت چپ را ادامه دهید تا بعد از طی کردن ۳۷ کیلومتر (۴۵ دقیقه رانندگی) به آلاشت برسید.

آلاشت

بهترین جای دیدنی شمال کجاست؟ عباس آباد

https://www.pinterest.com/pin/836895543239369986/

یکی از شهرستان های مازندران و بهترین مناطق شمال برای مسافرت بوده که به تنوع منطقه گردشگری بسیاری دارد. در این شهر می مانید که به دیدن کدام یک از جاذبه ها بروید. مسیر جنگلی کلاردشت به عباس آباد یکی از جذاب ترین جاده های ایران است. اگر به مناطق جنگلی و ییلاقی علاقه دارید، به پارک ملی خشکه داران یا جنگل مازیچال عباس آباد یا غار دهچال در میان جنگل دهچال بروید.

با این وجود، بیشتر گردشگران ایرانی عباس آباد را در نقشه شمال ایران به خاطر دریاچه مشهورش می شناسند. دریاچه ای که در میانه آن، یک بنای تاریخی مربوط به دوران صفویه به زیر آب ها رفته و گاهی از آب بیرون می آید. باغ کنار دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

https://www.pinterest.com/pin/836895543255382753/

  • مسیر دسترسی: از سمت تهران به جاده هراز و جاده آمل بروید. مسیر جاده بابل، قائم شهر، ساری و بهشهر را در پیش بگیرید. نرسیده به بهشهر وارد بلوار هاشمی نژاد و سپس بلوار امام رضا شده و در نهایت وارد جاده عباس آباد شوید. برای رسیدن به دریاچه هم بایستی در همین جاده رستوران قصر را رد نموده که به خروجی جاده در سمت راست به سمت دریاچه عباس آباد برسید.
  • https://www.pinterest.com/pin/836895543255382662/

دریاچه عباس آباد-بهترین مناطق شمال

 

جنگل های دالخانی بهترین جای شمال برای تفریح

یکی از جنگل های زیبای نزدیک رامسر، جنگل های دالخانی هستند که می توانید به دیدن آن بروید. این جنگل ها نزدیک به منطقه گردشگری دیگری به نام جواهر ده بوده و بایستی مسیر این منطقه را پیش بگیرید. اگر به سمت جواهر ده می روید، پیشنهاد می دهیم که حتما مدتی را در میان این جنگل های آرام بنشینید و حتی یوگا کار کنید. مکان دقیق تر این جنگل که به راحتی می توانید از مردم محلی بپرسید، قبل از جنت رودبار بوده که البته جدای از رودبار قصران و رودبار منجیل است. زیبایی این جنگل به حدی است که می توانید برنامه یک گردش یک روزه برای آن را بچینید.

  • مسیر دسترسی: به سمت استان مازندران و شهر رامسر حرکت کنید. وارد جاده تنکابن شده و بعد از ۷ کیلومتر به سه راهی جنت رودبار بروید. در مسیر جنت رودبار و پس از طی ۲۳ کیلومتر به جنگل های دالخانی خواهید رسید.
  • https://www.pinterest.com/pin/836895543255462352/

مازیچال

برای رزرو آنلاین هتل رامسر اینجا را کلیک کنید

شهر نور و جاذبه های بی نظیرش

https://www.pinterest.com/pin/836895543255382594/

شهر نور یا سولده قدیم یکی از شناخته شده ترین و بهترین مناطق شمال ایران برای سفر است و خانواده ها و جوانان در تمام طول سال، به سمت این شهر رهسپار می شوند. این شهر ساحلی در کنار دریای خزر قرار گرفته و در اطرافش منطقه های گردشگری بسیاری دارد. جدای از ساحل آن که معروف بوده، در سمت جاده شهر نور به چمستان با پارک جنگلی کپشل روبرو خواهید بود.

همچنین اگر کمی به درون جنگل پیشروی کنید، می توانید دریاچه الیمالات و آبشار آب پری را هم ببینید. آبشار آب پری در ۵ کیلومتری شهر نور است. دریاچه الیمالات هم تا نور حدود ۸ کیلومتر فاصله دارد. آبشار سیسنگان، حرام او و ونوش به همراه روستای یوش با خانه زیبای نیمایوشیج از دیگر مناطق توریستی اطراف شهر نور هستند.

در کنار شهر هم کاخ تمیشان و پارک جنگلی نور را برای بازدید انتخاب کنید.

  • مسیر دسترسی: از تهران می توانید مسیر جاده چالوس و در نهایت شهر نور را پیش بگیرید. از سمت جاده هراز و در نهایت پس از گذشتن از آمل هم می توان به نور رسید.
  • https://www.pinterest.com/pin/836895543255382571/

دریاچه-الیمالات-نور-بهترین مناطق شمال ایران

 

دریاچه الیمالات زیبا ترین دریاچه برای پیک نیک و گشت و گذار

اگر به دنبال دریاچه ای می گردید که در کنار آن نشسته و یا به پیک نیک بروید، دریاچه الیمالات در شمال را پیشنهاد می دهیم. دریاچه ای که نه تنها می توانید در زمان های مشخصی که پر آب شده، در آن قایق رانی کنید، بلکه سکون و حرکت آرام آب دریاچه را با طبیعت سرسبز اطرافش مشاهده کنید. دسترسی به این دریاچه بسیار راحت بوده و تا جاده نور به چمستان تنها ۳ کیلومتر فاصله دارد. دریاچه الیمالات به دلیل وجود سد الیمالات تشکیل شده و هم اکنون تبدیل به یکی از بهترین مناطق شمال کشورمان در نزدیکی شهر نور شده است.